آموزش فهرست بندی خودکار پروژه در مایکروسافت ورد

microsoft office 2016
پاسخگویی به مشکلات کامپیوتری

آموزش فهرست بندی خودکار در ورد

امروزه حدود 90 درصد از مردم از نرم افزار مایکروسافت آفیس ورد استفاده می کنند و متاسفانه افراد خیلی کمی هستند که اطلاعاتی در رابطه با کار کردن صحیح این برنامه ندارند. ما در این آموزش قصد داریم به شما آموزش فهرست بندی خودکار را آموزش دهیم .

شاید شما جزء افرادی باشید که برای تهیه فهرست مطالب از پیش نویس استفاده کرده و یا به صورت کاملا مبتدی از نقطه و فاصله استفاده می کنید. با فراگیری این آموزش به راحتی می توانید صفحه ورد خود را فهرست بندی کنید.

آموزش قرار دادن فهرست اتوماتیک

1ـ در مرحله اول شما باید یک استایل ( Style ) ایجاد کنید. برای ساخت  استایل کلید ترکیبی Ctrl + Shift + S را فشار دهید.

یا می توانید از قسمت Styles گزینه Apply Styles را کلیک کنید.

2ـ یک پنجره کوچک در سمت چپ بالا نمایان می شود که می توانید با وارد کردن اسم ، و کلیک بر روی گزینه ( New ) جدید استایل مورد نظر را ایجاد کنید.

آموزش فهرست بندی خودکار ورد

 

3ـ از قسمت Styles بر روی استایل فهرست برتر رایانه کلیک راست کرده و گزینه modify را انتخاب کنید تا صفحه ویرایش استایل برای شما قابل دسترس باشد.

 

آموزش فهرست بندی خودکار

 

4ـ در پنجره Modify Style که برای شما باز شد ، سعی کنید به قسمت Properties دست نزنید که باعث اختلال در تنظیمات استایل شما می شود.

در قسمت Formatting می توانید نوع فونت ، اندازه ، رنگ و … را انتخاب کنید. و بر روی گزینه OK کلیک کنید.

راهنمای فهرست بندی خودکار

 

5ـ حال بعد از ذخیره کردن گزینه های موجود ، باید پاراگرافی که میخواهید در فهرست قرار بگیرد را انتخاب کنید. جهت انتخاب کردن پاراگراف ، پاراگراف مورد نظر را انتخاب کرده و در قسمت Styles بر روی فهرست برتر رایانه کلیک کنید.

توجه: مابقی پاراگراف هایی که میخواهید در فهرست شما قرار بگیرد را هم طبق مراحل شماره  5 انجام دهید.

6ـ حال یک صفحه جدید ایجاد کنید .

7ـ به قسمت References رفته و بر روی Insert Table Of Figures کلیک کنید.

آشنایی با فهرست بندی خودکار در آفیس

 

8ـ در پنجره باز شده بر روی Option کلیک کنید . در قسمت Build table of figures from بر روی جدول کشویی کلیک کنید و استایل مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی OK کلیک کنید.

آفیس 2016 - فهرست بندی - فهرست بندی خودکار

 

9ـ حال فهرست خودکار شما ایجاد شد.

فهرست بندی - فهرست بندی خودکار - آموزش فهرست بندی

 

توجه: جهت آپدیت شماره صفحه های موجود در فهرست ، تمامی فهرست را انتخاب کنید و کلیک راست کرده  و گزینه Update field را انتخاب کنید.

ساخت فهرست بندی خودکار - آفیس 2016

 

One Comment

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *